Köpvillkor


Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms.

Frakt

Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar som skickas:
0-0,5 kg - 39 kr
0,5-3 kg - 89 kr
3-10 kg - 139 kr
10-20 kg - 189 kr
20-50 kg - 349 kr

Några av våra varor måste fraktas speciellt. Dessa finns i butiken men kan inte beställas där utan är istället markerade som beställningsvara. Kontakta oss om du är intresserad av en sådan vara.

Betalning

Betalning kan ske via postförskott eller förskottsbetalning till vårt PlusGiro eller BankGiro.

Postförskott (avgift: 55 kr)

Ditt paket skickas omgående omgående och du betalar när du hämtar ut paketet hos postombudet.

Förskottsbetalning (avgift: 0 kr)

Ditt paket skickas omgående efter det att betalning kommit fram till oss. Betalningen görs antingen till vårt PlusGiro 799992-3 eller vårt BankGiro 776-5662.

Avisering

När paketet kommit fram till ditt närmaste postombud så får du meddelande om detta via post eller sms. Om du tillsammans med dina kunduppgifter anger ett mobiltelefonnummer får du ett sms så fort paketet kommit till ditt postkontor/ombud. Är paketet inte hämtat efter tre dagar får får du en påminnelse via sms. Har du fortfarande inte hämtat paketet efter nio dagar får du en påminnelse med brevavi. När du hämtar ditt paket måste du kunna legitimera dig.

Du får även ett mail skickat till dig med ditt kollinummer och en länk så att du kan följa din beställning på väg till dig. Du kan hämta ut ditt paket direkt när det har kommit till ditt postombud.

Kvitto/Orderbekräftelse

Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Önskar du papperskvitto ber vi dig skicka ett mail till info@fritillaria.se så ordnar vi givetvis detta till dig. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så skickar vi om bekräftelsen.

Personuppgifter

Vi är ansvariga för de personuppgifter du lämnar till oss. Dina lämnade uppgifter (namn, adress, tel osv.) lagras digitalt tillsammans med ditt kundnummer (erhålles vid första köptillfället) för att administrera kundrelationen samt för marknadsföringsändamål. Vi kommer ej att sälja eller överlåta dina uppgifter till tredje part. Om du önskar ändring av uppgifterna eller radering ur registret, ber vi dig kontakta oss.

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till Posten. Om de ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta oss. Vi garanterar att varan är felfri när den lämnas till Posten.

Reklamationer

Vid felaktig leverans (fel antal, fel vara, skadad vara) är vi angelägna om att Du kontaktar oss så snart som möjligt, så vi kan rätta till det. Felaktig eller skadad vara skall reklameras inom 14 dagar. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Vi ersätter dig för returfrakten av fellevererade/skadade varor, enligt Postens frakt/portokostnader för försändelsen. Vi står även för eventuell ersättningsleverans. Vid eventuell tvist som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras beslut.

Ångerrätt/Öppet köp i 14 dagar

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp vid oanvänd vara med obruten förpackning. Du som kund står för returfrakten. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad tillsammans med kvitto och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Glöm inte meddela oss hur du vill att vi ska föra över pengarna till dig eller om du vill ha tillgodokvitto.

Returadressen är:

www.fritillaria.se
Rosenlunda gård
Örsjö 2113
274 63 Rydsgård

tillbaka
Copyright © 2007 fritillaria.se